Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Anna-Karin - 3 augusti 2008 11:58


Jag håller just nu på med att måla en slags självbiografi i vattenfärg. Det är som en liten serie. Jag har fotat några av bilderna med min mobilkamera. De är lite suddiga, men håll till godo. Det handlar ganska mycket om hur man fostras in i sitt genus. Hur både vuxna och barn kämpade väldigt hårt för att passa in en i dee två grupper som fanns (finns): Pojke. Och Flicka. Och hur svårt det var för mig att förstå reglerna. Det var först lite senare jag började fatta och försökte göra om mig själv för att få passa in. Det funkade så där så klart. De tre bildena berättar om vad flickor (bland mycket annat) inte fick göra. Jag gjorde naturligtvis alla fel och sanktionerades därefter. Mer om det nån annan gång.


Texten på bilderna i ordning:

1. "Flickor fick inte fisa"

2. Det var också uppenbart att det var någonslags skillnad på flickor och pojkar."

3."Flickor fick inte visa underkläderna"


Av Anna-Karin - 3 augusti 2008 11:50

I en vecka! Det ska bli så grymt skönt.

Läsa Fantomen från 80-talet, laga pasta med tomatsås på gasolspisen. Stänga av mobiletelefonen. Bada i 7-gradigt vatten. Dricka lådvin. Hugga ved. Gå på tur (om fötterna håller).


Av Anna-Karin - 3 augusti 2008 11:41


Vad är detta? frågar sig Aftonbladet. Ett odjur? En utomgjording? En bluff?

Nej säger jag, det är en Griffin!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards