Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Anna-Karin - 25 juli 2008 14:19


26-ÅRING LÖPTE AMOK MOT ÅTERVINNINGSBILEN


Där jag bor verkar semester vara ett tabubelagt ord. Det är lite som de som inte har det tänker, fan ska jag jobba så ska ingen annan få sovmorgon.

Utanför vårt sovrumsfönster ligger ett stort parkeringshus. I detta perkeringshus finns också kvarterets grovsoprum. Detta grovsoprum måste vara Stockholms mest frekvent tömda. Det töms måndag, onsdag, torsdag. Kl 07.00 Med en backsignal på 100 dB. Varje gång den hörs så vaknar jag vildögd och panikslagen. Kriget är här! Zombielarm!

Sen brummar återvinningsbilen på tomgång i en kvart efter det. Det är alltså omöjligt att somna om. Jag rusar upp, stänger fönstret och väcker HerrD med mina svordomar. Detta tre gånger i veckan. Man kan ju i och för sig tänka sig att sova med fönstret stängt, men då riskerar man kvävningsdöden. Frågan är: vad är det de tömmer i grovsoprummet? Varje gång jag varit nere där så har det varit halvfullt och skitigt. Det har definitivt inte sett ut som ett ställe som töms tre dagar i veckan. Min teori är avancerad smuggling.

Ok. Så tre dagar i veckan. Väckning klockan sju. Vad händer de andra veckodagarna? På tisdagmorgonen sov jag svettig och orolig, men väcktes inte av något. På fredagsmorgonen kl halv nio: WEEEEEEERRRRROOOOOOOOOOMMMMM! dags att ansa häckarna utanför fönstret! I tio minutersintervaller. Varje gång jag somnat om så satte denna nitiska buskagetuktare igång igen.

Det ligger våld i luften. Eller i alla fall ett starkt formulerat klagomål till bostadsrättssföreningen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards